Om William Atak
William Atak er manden bag ATAK Nordic og er førende ekspert i Online Reputation Management. Han begyndte rejsen som selvstændig i 1997 og havde i begyndelsen og frem til 2002 udelukkende fokus på traditionel og offline markedsføring i form af magasiner, TV og tekst-tv. I takt med, at det digitale landskab begyndte at fylde mere og mere i vores dagligdag, tog han en strategisk beslutning om at udvide ATAK Nordics serviceydelser til at omfatte SEO (Search Engine Optimization) og ORM (Online Reputation Management). Denne udvidelse har senere spillet en afgørende rolle for, at ATAK Nordic i dag kan kalde sig et vellykket og specialiseret bureau inden for online kommunikation og marketing.
Siden virksomhedens grundlæggelse har William Atak konstant udviklet sin ekspertise inden for den digitale verden og har styrket sine evner i at omsætte viden til resultatorienterede løsninger. I dag er ATAK Nordic en af landets førende kommunikations- og marketingbureauer, hvilket har medført, at William Atak i de seneste 10 år har opnået en anerkendelse i medierne som ekspert i håndtering af online omdømme, shitstorms og digital mobning. Som en fast ekspert i podcasten “Den Perfekte Shitstorm” bidrager han med sin viden til at analysere og diskutere aktuelle shitstorms og tager lytteren med ind i alle shitstormens faser lige fra begyndelsen til det efterfølgende digitale oprydningsarbejde, som hjælper med at genoprette eller bevare deres omdømme.
Forfatter til Glad kunde, sur kunde
Udover at være virksomhedsejer, kommunikationsrådgiver og ekspert i håndtering af shitstorme trådte William Atak også ind i forfatterrollen, da han i 2021 skrev og udgav sin bog med titlen “Glad kunde, sur kunde”. Bogen fungerer som en vejledning til virksomhedsejere og kommunikationsmedarbejdere i håndtering af anmeldelsesplatforme og har til formål at udstyre læseren med de nødvendige færdigheder til at opnå positive anmeldelser, kommunikere med anmeldere, besvare kunde-anmeldelser samt identificere og fjerne falske anmeldelser. Med andre ord guider bogen læseren i alt, hvad der vedrører online kundeanmeldelser.
Foredragsholder i Review Management
Ikke alene har William Atak forfattet bogen “Glad kunde, sur kunde”, men han rejser også rundt i Danmark for at tilbyde workshops og kurser i blandt andet Review Management, hvor han gennem sine foredrag udruster deltagerne med værdifulde redskaber til både at håndtere kundeanmeldelser, succesfuldt navigere gennem en shitstorm samt proaktivt styrke en virksomheds digitale omdømme og brand identitet. Derudover holder han foredrag, hvor han sætter fokus på vigtige emner som digital mobning og andre digitale krænkelser og deler på baggrund af sin dybdegående viden værktøjer til at tackle og forebygge digitale krænkelser i en online verden.